Författare Ämne: Mest Orks  (läst 18948 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Despised Icon

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 517
  • Blivande miljonär.
SV: Mest Orks
« Svar #30 skrivet: 24 november 2010 kl. 16:44:02 »
Miniature painting with Jeremie Bonamant, rekommenderas om man vill titta på något inspirerande och sjukt kul/enkelt.

Synthet

• Full Member
  • Antal inlägg: 112
    • E-post
« Svar #31 skrivet: 25 november 2010 kl. 13:01:58 »
Ja, den är verkligen inspirerande, och då har jag sett långt ifrån hela filmen...

Hur som helst, i går händer det saker i målarhörnan igen. Ännu en AoBR nob, vi får se om det går att se nått på bilden. Jag har märkt att det inte är det enklaste att få till bra bilder, att få bilden skarp över hela modellen är skitsvårt (som ni ser).

Tommy

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 726
  • Bring the Dreads!
    • Xenofish
    • E-post
« Svar #32 skrivet: 25 november 2010 kl. 20:40:45 »
underbart! bra att du tog igen det rutiga på axeln också. Målning bra, färgval/komposition bra! Mi lajk it!

Natalie Carambola

• Hero Member
  • Antal inlägg: 2 339
« Svar #33 skrivet: 25 november 2010 kl. 22:08:25 »
Fantastiskt :)

lolita23q

• Hero Member
  • Antal inlägg: 1 067
« Svar #34 skrivet: 26 november 2010 kl. 00:45:11 »
Jag har märkt att det inte är det enklaste att få till bra bilder, att få bilden skarp över hela modellen är skitsvårt (som ni ser).

ne skoja inte har ett helvete med att få bra bilder , köpt ny kamera för 3,5K
men ändå blir det skumt ljus (man måste nog ha sådan dagsljus lampor eller fota i just dagsljus )
sjukt knepigt det där med foto på minis

riktig hög klass på målningen där ! fortsätt så

Despised Icon

• Sr. Member
  • Blivande miljonär.
« Svar #35 skrivet: 26 november 2010 kl. 13:03:28 »
Jag har märkt att det inte är det enklaste att få till bra bilder, att få bilden skarp över hela modellen är skitsvårt (som ni ser).

ne skoja inte har ett helvete med att få bra bilder , köpt ny kamera för 3,5K
men ändå blir det skumt ljus (man måste nog ha sådan dagsljus lampor eller fota i just dagsljus )
sjukt knepigt det där med foto på minis

riktig hög klass på målningen där ! fortsätt så

white balance tar bort det gula ljuset.

Synthet

• Full Member
    • E-post
« Svar #36 skrivet: 27 november 2010 kl. 09:01:59 »
Eller så kan man "fuska" lite och efterredigera bilderna, man vill ju ändå beskära dem så varför inte passa på att ändra mättnad och även färgbalans. Sen brukar jag vilja se över kurvor och histogrammet. Bildhantering för modeller är en hel vetenskap, man blir nog aldrig fullärd där heller...:)

Synthet

• Full Member
    • E-post
« Svar #37 skrivet: 29 november 2010 kl. 06:44:53 »
Jag tänkte att jag skulle lägga till några Grots i armén, problemet är att jag inte kan bestämma hur jag vill ha dem. hjälp mig nu! ska jag måla dem "gula" som i exempel 1 eller ska jag låta dem få samma nyanser som orksen? Båda alternativen har sina för- respektive nackdelar. Vad tycker ni? bilderna på Grotsen, men framför allt nummer 2 är lite risiga, på grund av dåligt ljus och en otålig målare (som inte hade tid att fixa rätt ljussättning...) Grot 2 saknar lite vädring på bältesspännet bland annat, men bortse från det:)
Grot 1

Grot 2

Despised Icon

• Sr. Member
  • Blivande miljonär.
« Svar #38 skrivet: 29 november 2010 kl. 09:02:19 »
jag tror att det kan vara coolt att blanda med 1 och 2, orks är inte uniformellt gröna enligt mig. kan bli coolt med lite variation i färgerna.

Synthet

• Full Member
    • E-post
« Svar #39 skrivet: 29 november 2010 kl. 15:51:06 »
Ja, jag kanske ska satsa på någon mellanton och sen mixa åt båda hållen. Det var en tanke:)

Natalie Carambola

• Hero Member
  • Antal inlägg: 2 339
« Svar #40 skrivet: 29 november 2010 kl. 22:39:01 »
Det ser riktigt bra ut :) Jag gillar verkligen hur du har målat huden :)

Unixon

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 906
« Svar #41 skrivet: 29 november 2010 kl. 22:49:12 »
Ja, jag kanske ska satsa på någon mellanton och sen mixa åt båda hållen. Det var en tanke:)
Låter som en otroligt bra idé! :D
För som icon säger alla orcs kan omöjligt ha lika hudfärg. Det är som människor. Alla har olika färger på huden. alla är en varsin individ. Och du visar att alla är olika i dina minis. Vilket jag älskar! ;D kommer bli ett nöje att se fler figurer av denna höga kvallitet :)

Synthet

• Full Member
    • E-post
« Svar #42 skrivet: 30 november 2010 kl. 06:27:46 »
Tack för kommentarerna!:)
Jag bestämde mig för att använda Grot 2 som bas och sen experimentera med washes för att skapa andra nyanser och ge modellerna lite variation. skinnet med lightnings är klart på de första 5 nu. Det är bara att börja göra dem individuella med washes nu. Ska försöka hinna börja med det i kväll:)

Synthet

• Full Member
    • E-post
« Svar #43 skrivet: 9 december 2010 kl. 23:02:06 »
En Big mek KFF som blev klar idag (tror jag). Bilderna är inte det bästa, men det kommer bättre bilder när jag kan fota i dagsljus. Vad tycker ni, funkar den eller har ni förslag på förbättringar/förändringar?

Fallan

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 616
  • Hobbymålare/byggare
    • FallanArt
    • E-post
« Svar #44 skrivet: 9 december 2010 kl. 23:07:05 »
Det enda som jag törs uttala mig om utifrån den mörka bilden är basen..Försåt att det är ett tidigt stadium men den känns händelsemässigt lite undermålig jämfört med en så bra målad figur. För den ser verkligen riktigt bra målad ut! :)

Målar och bygger på beställning.
Besök gärna min hemsida för mer info.